BÆREDYGTIGHED

Æg og klimaet

Nogle af tidens største fokusområder er klima og bæredygtighed. Denne bevågenhed smitter af på de globale fødevaretendenser, hvor bæredygtig produktion, et nedsat kødforbrug og fokus på at købe fødevarer i sæson og lokale fødevarer vinder mere frem. Med udgangspunkt i FN's 17 verdensmål har vi igangsat en række projekter, som skal sikre en effektiv og bæredygtig produktion.

Danmarks første

CO2-neutrale æg

Med omtanke for miljøet er der mange gode grunde til at lægge æg i indkøbskurven og med lanceringen af CO2-neutrale æg vil vi gøre det endnu lettere for restauranter, kantiner og hoteller at vælge danske, bæredygtige fødevarer.

Den kuldioxid, som udledes ved produktionen af æggene, klimakompenseres ved, at vi støtter klimapositive projekter.

Vores vision er at være nordisk markedsleder indenfor æg og bringe sunde, innovative og bæredygtige fødevarer og inspiration til verden - helt naturligt!
VORES VISION
Tre indsatsområder

Fokus skaber resultater

Som fødevarevirksomhed bærer vi et stort samfundsansvar for at levere sikre og bæredygtige æg og ægprodukter til forbrugere i Danmark, Sverige og på vores mange eksportmarkeder. Vores CSR-strategi skal understøtte vores daglige forretning og sikre en sund og bæredygtig produktion for vores medarbejdere og vores omverden.

BÆREDYGTIG ARBEJDSPLADS
BÆREDYGTIG ARBEJDSPLADS
CO2-udledningen

Æg og klimapåvirkning

Æg er i sæson året rundt, og en hurtig omelet med rester fra køleskabet er en lækker og god måde at undgå madspild på. Men hvor bæredygtige er æg egentligt?

Bliv klog på, hvor meget CO2 ægproduktion udleder og om du kan leve en bæredygtig tilværelse og stadig spise æg.

Et strategisk anker

FN's 17 verdensmål

FN's 17 verdensmål dækker over alt fra bæredygtigt fiskeri til ligestilling mellem kønnene, og målene er i løbet af få år blevet et toneangivende, strategisk værktøj for både regeringer, offentlige institutioner og private virksomheder.

Det samme gør sig gældende hos DANÆG, hvor vi siden 2018 har bragt verdensmålene i spil som et strategisk anker, der sætter retningen for, hvordan vores forretning skal udvikle sig i fremtiden.