Sådan gør du:
Riv alle grøntsagerne groft på et rivejern, læg dem i en sigte og mas så meget væde ud som muligt.
Hæld dem tilbage i en skål og rør dem godt sammen med æg, skinke og ost.
Krydre med salt og peber.
Smelt smørret på en pande (der kan gå i ovnen), sluk for blusset, og læg grøntsagsmassen herpå.
Lav 5-6 huller i grøntsagsmassen til spejlæg senere.
Sæt panden i en forvarmet ovn og bag den i ca. 30 min. ved 200 grader.
Tag panden ud, lad den køle let af og sæt den på et lavt blus.
Læg en lille klat smør i hvert hul hvis smørret er svundet, slå æggene ud og tilbered dem i hullerne ved helt svag varme så det ikke brænder på i ca. 10 min. eller til de er blevet til spejlæg.
Retten kan serveres med forårsløg ovenpå.