#TIPS OG TRICKS

7 ultimative tips til at finde træningsmotivationen frem


Det kan være svært at finde motivationen frem til mere træning i en travl hverdag, hvor mange aftaler og dårlige undskyldninger kommer i vejen, men mere motion gavner både krop og sind. Følg disse 7 tips, der styrker motivationen, så træning nemmere bliver en del af din hverdag.

TRÆN HJEMME PÅ STUEGULVET


Er der én ting, der kan sætte en stopper for de gode intentioner om mere træning i det lokale fitnesscenter, er det transporten dertil. En dårlig dag på cyklen kan både involvere øsende regn og blæst. Heldigvis kan træning hjemme på stuegulvet være lige så effektiv som en tur i fitnesscenteret. 

SÆT REALITISKE MÅL FOR DIN TRÆNING


Det er vigtigt, at du sætter dig nogle mål, når træningsmotivationen skal findes frem, men vær. Har du aldrig været den store løber, eller kan dine besøg i fitnesscenteret tælles på en hånd, skal du ikke lægge ud med at ville træne fire gange om ugen. Langt de fleste mister hurtigt motivationen og dropper træningen, hvis barren er sat for højt. Start i det små. Beslut dig for en enkelt løbetur den første uge.


Trap så gradvist distance og omfang af løbeture op. På den måde opnår du dine mål, og det giver dig et rush at opleve træningssucces.

FÅ EN TRÆNINGSMAKKER


Mange ting bliver sjovere, når man er to, især træning. Catch up med en af dine gode venner, og lav en løbeaftale eller begynd til badminton – mulighederne er mange. Det udfordrer på en god måde, og det forpligter. Har du en aftale med dit bedste sidekick, går det altså ikke at aflyse. Jeres træning bliver til gengæld også dobbelt så sjov og effektiv, når I er to. Motiver hinanden til at komme i gang. Din bedste ven er din bedste pacer.

LYT TIL MUSIK DER VÆKKER DIN TRÆNINGSLYST


Fede musiknumre kan selv få bænkevarmer ud på dansegulvet, og det samme gælder, når det handler om at hive dig selv op af sofaen og ud. Dine ben føles lettere, og dine tanker bliver ledt over på andet end et forpustet åndedræt, når du har trykket play, og dine favoritnumre strømmer ind i ørene. Forberede en spilleliste, som du kan genbruge.

FIND EN SPORT, DER ER NOGET FOR DIG


Er det tango, taekwando eller en løbetur, så find en sport, der vækker din træningslyst. Du bliver motiveret, når fokus handler om at lave noget, du godt kan lide. Måske er du til holdsport, eller mere til at træne alene. Motion skal bare ikke være en pligt, men et sundt afbræk fra hverdagens travle trummerum. Du vinder meget mere på energikontoen på en halv times løbetur end 30 min. seriesapperi.

FÅ STYR PÅ DIT TRÆNINGSGEAR


Du vil gerne se godt ud på arbejdet, til fest og til fødselsdag søndag eftermiddag – og det hjælper også på træningshumøret med et svedigt outfit. Dit træningsgear skal være funktionelt og med komfort i top. Det gør ikke noget, at du kan tilføje et strejf af coolness til sportsuniformen. Et par fede løbesko eller et par tights, der forener fitness med fashion, gør det sjovere at krybe i træningstøjet.

LÆG TØJET FREM AFTENEN FØR


Der er ikke tal på, hvor mange undskyldninger, du kan komme i tanke om, når det handler om at få trænet: Det er for mørkt, du er træt, katten skal fodres og pludselig bød en middag sig til. Sørger du for at lægge dit træningstøj frem aftenen inden, har du allerede taget en aktiv beslutning om, at du skal træne. Og når træningstøjet alligevel ligger fremme, er det bare om at få det brugt.
 

De fleste hjemmesider bruger cookies - og det gør vores også. De fortæller os, hvordan hjemmesiden bliver brugt, så vi kan give dig den bedste oplevelse, når du besøger vores hjemmeside. Du kan læse mere om cookies og hvilke vi bruger her. Du accepterer vores cookies, når du klikker OK.